maandag 17 mei 2010

Waarom Kleden Vrouwen Zich Uitdagend?

Vandaag viel de nieuwe Kampioen van de ANWB op de deurmat. Bij de rubriek 'Brieven etc' een klacht over het op de voorpagina plaatsen van een vrouw waarbij sprake zou zijn van inkijk. Volgens de schrijver een vrouwonvriendelijke en seksistische afbeelding. Ik heb het exemplaar niet meer, en kon het me ook niet voor de geest halen. Het is voor mij wel een excuus om eens een 'waarom' artikel over te schrijven.


Bijgaand de bedoelde cover, die ik eenvoudig vond met Google. Inderdaad zeer op het randje... get real people!

Je hoort iets te vaak stellen dat vrouwen het vervelend vinden dat mannen naar hun borsten kijken. Is dat werkelijk een klacht of meer een verplicht nummer? Ga er voor de gein eens op letten hoe de vrouw ten opzichte van de man stukken van het bovenlichaam opzettelijk ontbloot laat. Ik stel mij voor hoe het eruit zou zien als mannen hetzelfde zouden doen. Dat ziet er nogal bizar uit, om niet te zeggen 'belachelijk' en het voordeel 'homo' zou in die situatie al vrij snel geuit worden. 


Het is opmerkelijk om te zien dat vrouwen op leeftijd pas weer hoog gesloten kleding gaan dragen. Heeft het dan met het gevoel van verminderde aantrekkelijkheid te maken? 

Vrouwen vinden het mooi om gedeeltelijk ontbloot rond te lopen, denk ik. Dan doel ik eveneens op korte rokjes, en voor het gemak ook kleding waarin je alle details van het lichaam dat er onder zit, zien kan.
Ik denk dat het mannen niet kwalijk te nemen is dat zij graag naar een vrouwenlijf kijken. Mannen vinden de rondingen van de vrouw mooi, en sterker nog het is een gezond teken, dat er niets mis is met de biologie van de man. Het is een 'menselijk' gegeven waarover onze vriend "Freud' boeken vol heeft geschreven. Eveneens is een belangrijk element bij het voortbestaan van het soort; aantrekkingskracht van de sekses is daarbij nog steeds erg belangrijk.

 

Is een vrouw die zich uitdagend kleedt iets te verwijten? Lokt zij bepaalde ongewenste reacties uit? Met het verwijtende vingertje zwaaien is te makkelijk! Laat ik er dit over zeggen: het is een feit dat als een vrouw zich 'onuitdagend' zou kleden, de zogezegde vervelende effecten meteen verdwenen zijn. Het is de vrije keus van de vrouw om haar garderobe samen te stellen, en te kiezen wat te dragen bij welke gelegenheid. Ik mag tenminste hopen dat we hier niet te maken hebben met een slachtoffer rol. In het uiterste geval zal het ook niet zo kunnen wezen dat een partner eist dat zijn vriendin zich te allen tijde sexy kleedt. Of ben ik nu te naïef, en zit de maatschappij echt zoveel anders in elkaar?

Okay resumé; vrouwen vinden het fijn om sexy gekleed te zijn, gevolg is dat men op de koop toe zal moeten nemen dat mannen hun ogen er niet vanaf kunnen houden. Kan je daar als vrouw niet tegen; kleedt je onaantrekkelijk en al je problemen zijn voorbij. Ik ben benieuwd hoeveel vrouwen hiervoor zouden kiezen als je hen voor de keuze stelde...

(Let wel, ik schets hier een zwart-wit beeld, er zijn genoeg uitzonderingen... en sorry voor de associatie met bier... hahahaha)  

-

3 opmerkingen:

  1. DAAR LIGT WEL MEER BIJ DE VROUWEN ,HOEWEL IK ZELF VROUW BEN . MAAR HET IS GEWOON ZO DE HELE WERELD DRAAIT ALLEEN OP GELD EN DE KONT. MEER NIET.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe je voordeel ermee :-) Tenzij je 'geen kont' hebt en er dus geen enkele man in is geinteresseerd.... :-)

      Verwijderen
    2. Als ik een vrouw aankijk wil ik niet steeds gedwongen worden om 1/3 borst te zien. Vrouw onvriendelijk zijn niet alleen mannen. Vrouwen ga eens een serieus gesprek aan over je kleedgewoonten!

      Verwijderen

 
UA-5298113-5